mandag 2. mars 2015

Flotte pulsvarmere




 Disse koselige pulsvarmerene går kjapt å strikke. Jeg strikket en i kolonnekø på Filefjell og hadde den ferdig til vi kom til Voss. Har utstyrt alle mine tre unger med slike og mine to nieser. Falt i smak hos alle.

Oppskriften er 1-4 år og 5-6 år. Jeg strikker med enkel Babysilk (fra Du store alpakka) på disse to størrelsene. Til sønnen min på 7,5 (viktig å få med de halve årene også) brukte jeg dobbel babysilk, gikk opp på pinne 4 mener jeg og så brukte jeg maskeantall og slikt rett fra oppskriften. Hun på 10 år fikk i ett annet garn, men vil tro at jeg med dobbel babysilk og pinner 4,5 kunne fått grei størrelse til hun.

Med enkel babysilk får man ett par i hver størrelse, på mønsteret, av ett nøste. Når det er dobbel babysilk måtte jeg begynne på nøste to for å få ett par.

Veldig gøy å se uglene kommer frem mens man strikker.

Oppskriften finner dere her  skal komme frem selv om dere ikke er medlem på Ravelry. Vi har masse flotte farger i Babysilk inne.

Veldig gøy med perler som øyne, bruker enten blanke eller svarte.

Disse måtte jeg skynde meg å ta bilde av før min niese fikk de. Så mobilbilde

Gøril

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar